Telefooncentrales bedrijven steeds vaker doelwit crimineel

Collega Ricardo wees mij op een artikel op nu.nl: http://www.nu.nl/gadgets/2624466/telefooncentrales-bedrijven-vaker-doelwit-crimineel.html

’t Is al jaren een vraagstuk bij bedrijven of de veiligheid en stabiliteit van VoIP centrales wel te garanderen is, want die oude vertrouwde centrale deed het altijd. Een jaar geleden blogde ik er over dat het met Swyx centrales met de juiste aandacht juist het tegenovergestelde te bereiken is:  https://swyxoholic.nl/2010/09/07/stabiliteit/. Op het gebied van veiligheid heeft Swyx het afgelopen jaar ook niet stilgezeten: https://swyxoholic.nl/?s=srtp. Het kan ook haast niet anders. Zodra telefonie een IT product wordt kijken we er veel kritischer naar  simpelweg omdat IT per definitie aandacht nodig heeft op deze 2 gebieden.Telefonie beveiliging

Wellicht dat het daarom juist andersom is? Op het gebied van traditionele centrales werd nog niet nagedacht over stabiliteit, veiligheid en waren dat issues die weggewuifd werden. En daar plukt men nu de wrange vruchten van: Met enkele standaardcodes kan een centrale worden gehackt en gemanipuleerd van buitenaf. Menigkeer heb ik telecomspecialisten geproefd die riepen, o ik hoor aan de wachtstand muziek al welke centrale het is. Wacht maar meestal veranderd men de standaard inlogcodes om de centrale te beheren niet en… voila! Dat is nu precies waar het artikel op nu.nl over bericht. Misschien een VoIP centrale zo gek nog niet?

 

Over Wilco Steenbergen accountmanager Voip & Data Adfocom Automatisering

Een Swyx-o-holic is iemand met de overtuiging dat SwyxWare een superieur systeem is. Dat alle andere systemen slechts een schaduw van de zuivere programmeercode zijn. De overtuiging is gebaseerd op een document genaamd "SwyxWare.pdf '. De echte Swyx-o-holic is er van overtuigd dat op een dag het ware pad van programmeren gevonden wordt en na deze openbaring zullen er nooit meer enige bugs in software te vinden zijn. Anderen zijn er van overtuigd dat het gewoon een systeem is waar telefoongesprekken beter mee gevoerd kunnen worden....
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s