Veranderingen beltarieven 2011

Van meerdere relaties ontving ik berichtgeving over de veranderende tarieven voor grote telecom providers in Nederland. Tariefsveranderingen die op het eerste oog gunstig lijken.

Je herkent ze vast wel als je zelf ook zo’n aanbieding binnen hebt gehad. “De tarieven worden voor u een stuk eenvoudiger. Bovendien biedt het … korting …” en “Tarieven worden weergegeven per minuut. U betaalt per seconde.”  Allemaal uitspraken waar je als klant van zo’n provider vrolijk van wordt. En ook ik geloofde even echt dat je hier als klant wijzer van zou worden. Nu ben ik natuurlijk in de gelukkige positie dat ik veel telefoonrekeningen van relaties heb mogen doorrekenen. Een prachtige bron om eens te kijken of de tarieven van 2011 ook echt gunstig zijn. Niets is minder waar! Elk van de doorrekeningen wees uit dat per saldo men meer gaat betalen voor dezelfde dienst.

We hebben dus opnieuw te maken met een verkapte prijsverhoging. Op zich niet zo erg, alles wordt duurder. Maar kom er dan gewoon eerlijk voor uit dat het een prijsverhoging betreft.

Dan nog de geboden korting, berichtte ik eerder al over artikelen die gingen over gijzelen van zakelijke klanten geld dat nu zeker ook. Want aan de procenten kortingen hangt ook 1 of meerdere jaren een contract…

N.B. Overigens hebben wij met Swyx en slim VoIP bellen in 2010 een tariefsdaling voor onze relaties weten te realiseren van 20% op vaste tarieven en 45% mobiele tarieven…

Toevoeging 12.52u: Een relatie wees ons op het volgende: “Indien u niet reageert op deze mailing wordt uw huidige contract omgezet naar een vast jaarcontract die jaarlijks met een jaar wordt verlengd waarbij een opzegtermijn van 3 maanden van kracht is.” Helaas kun je het dus niet af door niet te reageren!

Toevoeging 14.34u: Tsja het was te verwachten maar diverse media pikken het al op:
Nu.nl: “Tele2 beschuldigt KPN van misleiding
Tweakers.net: “Tele2 dient klacht in tegen kpn vanwege misleiding”
Telegraaf: “KPN legt klanten aan de ketting”
Automatiseringsgids: “Consumentenbond beltarieven steeds onduidelijker

Over Wilco Steenbergen accountmanager Voip & Data Adfocom Automatisering

Een Swyx-o-holic is iemand met de overtuiging dat SwyxWare een superieur systeem is. Dat alle andere systemen slechts een schaduw van de zuivere programmeercode zijn. De overtuiging is gebaseerd op een document genaamd "SwyxWare.pdf '. De echte Swyx-o-holic is er van overtuigd dat op een dag het ware pad van programmeren gevonden wordt en na deze openbaring zullen er nooit meer enige bugs in software te vinden zijn. Anderen zijn er van overtuigd dat het gewoon een systeem is waar telefoongesprekken beter mee gevoerd kunnen worden....
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s