‘KPN gijzelt zakelijke overstappers’ (2)

Eerder blogde ik al met referentie naar nieuws op Webwereld: https://swyxoholic.nl/2010/09/27/kpn-gijzelt-zakelijke-overstappers-webwereld/

N.B. Met Swyx kiezen we er in veel gevallen voor te starten met een Hybride oplossing. Uw huidige ISDN provider + SIP. Dan kan het overstappen ook vloeiend verlopen en kunnen de dubbele kosten voorkomen worden. Dan kan vanaf dag 1 al tegen spotgoedkope tarieven worden uitgebeld via VoIP  (Momenteel 0,004 EUR per minuut zonder opstartkosten, inderdaad minder dan 1 ct!) en toch de dubbele abbonementskosten voorkomen worden omdat de portering 3 maanden later gedaan kan worden.

Maar toch, de effecten van deze KPN beslissing beginnen nu ook merkbaar te worden. Via diverse VoIP providers wordt nu gewaarschuwd voor mogelijk dubbele abonnementskosten bij overstappen indien dit niet op tijd is geregeld. Hoe zit dat dan?

KPN zal een uitporteringsverzoek opvatten als een opzegging, waarna de opzegtermijn van drie maanden begint te lopen. Indien een porteringsverzoek wordt ingeschoten met een wensdatum die binnen de drie maanden opzegtermijn valt, zal de klant tijdelijk dubbele kosten hebben.

In geen geval moet de lijn(en) opgezegd worden bij KPN, als u uw nummer(s) wil behouden. KPN blokkeert dan namelijk het porteringsverzoek dat volgt! Er is dan sprake van een lopende order, waardoor er niet geporteerd kan worden.

Hieronder zijn de verschillende mogelijkheden die u heeft:

 1. Het is mogelijk om een porteringsverzoek in te dienen met een wensdatum 3 maanden in de toekomst. In dat geval wordt de opzegtermijn van KPN gehanteerd en worden dubbele kosten voorkomen. Let op; wanneer een porteringsaanvraag door KPN geweigerd wordt, om welke reden dan ook, dan betekent dit dat de opzegtermijn van 3 maanden bij de nieuwe aanvraag weer opnieuw ingaat. 

2. Een porteringsverzoek met eerdere wensdatum inschieten. U krijgt dan tijdelijk dubbele kosten, omdat u een rekening krijgt van KPN voor de resterende termijn.

3. Opzeggen bij KPN zonder portering en een geheel nieuw nummer nemen. Dit betekent dat het nummer verloren gaat. Wilt u dubbele kosten voorkomen, geef dat dan bij uw aanvraag aan, en check indien nodig de opzegtermijn bij uw huidige aanbieder. (Voor KPN is dat dus 3 maanden)

Over Wilco Steenbergen accountmanager Voip & Data Adfocom Automatisering

Een Swyx-o-holic is iemand met de overtuiging dat SwyxWare een superieur systeem is. Dat alle andere systemen slechts een schaduw van de zuivere programmeercode zijn. De overtuiging is gebaseerd op een document genaamd "SwyxWare.pdf '. De echte Swyx-o-holic is er van overtuigd dat op een dag het ware pad van programmeren gevonden wordt en na deze openbaring zullen er nooit meer enige bugs in software te vinden zijn. Anderen zijn er van overtuigd dat het gewoon een systeem is waar telefoongesprekken beter mee gevoerd kunnen worden....
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s